Zní to jako cíleně mířený vánoční vtípek, ale věděli jste, že jako zaměstnanci ČZU a uživatelé ČZU zařízení (PC, NTB, mobil, ..) jste povinni dodržovat pravidla nastavená zaměstnavatelem?
Pak by Vás mohlo zajímat, že koncem listopadu tohoto roku vyšla nová směrnice rektora č. 11/2023, specifikující bezpečné chování uživatelů informačních systémů a výpočetní techniky.
Tyto interní pravidla Vám říkají, jak byste se jako uživatelé měli bezpečně chovat ke svým zařízením, jaký software můžete na svých zařízeních využívat, jak přistupovat a využívat elektronickou poštu nebo jak bezpečně vzdáleně přistupovat ke svým zařízením.
Celkem směrnice obsahuje 9 kapitol a to:
- Pravidla pro bezpečné nakládání s informačními aktivy a zařízeními
- Pravidla používání pouze legálního a schváleného HW a SW
- Požadavky na přístupová hesla (autentizační údaje) a jejich použití
- Bezpečné použití elektronické pošty a přístupu na internet
- Pravidla oprávněného a bezpečného užívání ICT
- Bezpečný vzdálený přístup
- Bezpečné chování na sociálních sítích
- Bezpečnost ve vztahu k mobilním zařízením
- Bezpečnostní pravidla fyzické ochrany svěřených prostředků
Důležitou změnou pro zaměstnance je fakt, že je uživatel oprávněn používat e-mail pouze pro pracovní činnosti, nikoliv pro soukromé aktivity a komunikaci. A je toho mnohem více. Přesvědčte se.
Odkaz na směrnici na intranetu: SR_11_23_v1.pdf
Hezké svátky přeje Odbor bezpečnosti