Níže jsou uvedeny nejčastější otázky, které studenti a zaměstnanci řeší s Odborem bezpečnosti. Pokud zde nenajdete řešení Vašeho problému, napište nám prosím přes kontaktní formulář.
Níže jsou uvedeny nejčastější otázky, které studenti a zaměstnanci řeší s Odborem bezpečnosti. Pokud zde nenajdete řešení Vašeho problému, napište nám prosím přes kontaktní formulář.
Statutární zástupce pořadatele vyplní uvedený formulář k povolení studentské akce v areálu ČZU a svým podpisem na tomto povolení se zavazuje, že zajistí v průběhu konání akce dodržování bezpečnostních, požárních, hygienických a jiných předpisů příslušných k uvedené akci. Pořadatel je povinen zajistit nejprve vyjádření Správce prostor a poté Odboru bezpečnosti. Pokud správce prostoru není znám, povolení přechází přímo k vyjádření Odboru bezpečnosti. Minimálně 14 dnů před termínem akce musí být povolení předloženo kvestorovi, který s konečnou platností rozhodne o udělení souhlasu či o odmítnutí souhlasu s povolením dané akce v areálu ČZU.
ke stažení zde: Povolení akce v areálu ČZU
Souhlas statutárního zástupce s létáním UAV na pozemku ČZU v Praze si můžete stáhnout pod odkazem ZDE.
Přístupy pedagogů a THP na zaměstnaneckou kartu udělují příslušní fakultní správci IT. Pokud jste zaměstnancem FTZ, IVP nebo Rektorátu, kontaktujte prosím Odbor bezpečnosti.
Pokud je karta funkční (čtečka po přiložení blikne červeně), informujte se u vedoucího Vaší koleje, zda správně do systému zadal Vaše jméno.
Pokud je karta nefunkční (čtečka na přiložení karty nijak nereaguje), navštivte Kartové centrum v budově SIC a zažádejte o výměnu karty.
Pro školení řidičů referentů pokračujte na adresu: https://czuvpraze.sharepoint.com/sites/CZU-APP-ISDIRECTIS
Pokud máte speciální požadavek na zábor nebo vyhrazení plochy pro parkování, využijte online formulář v odkaze "ZDE". Budeme se mu následně věnovat a dáme Vám odpověď.
Tento návod Vám pomůže s ověřením pravosti elektronického podpisu v programu Acrobat Reader.
V kapitole 1 bude ukázán oveřený kvalifikovaný podpis vystavený ověřenou certifikační autoritou.
V kapitole 2 bude naopak nesprávný elektronický podpis, který si může kdokoliv vygenerovat na vlastním pc, nicméně tento podpis není nijak ověřený a nezaručuje správnou identitu podepisujícího.
Pokud si i tak nebudete jistí pravostí elektronického podpisu, neváhejte kontaktovat Odbor bezpečnosti o radu a pomoc.
a) Otevřete PDF soubor a najděte podpis.
b) Klikněte na elektronický podpis, abyste ověřili pravost.
c) Rozklikněte Vlastnosti podpisu. Zde vidíte zdroj důvěry a že se jedná o kvalifikovaný elektronický podpis dle nařízení EU 910/2014 (Nařízení eIDAS).
d) Pro více informací o podpisu rozklikněte políčko "Zobrazit certifikát autora podpisu".
Zde je důležité všimnout si, kdo podpis vydal. V České republice jsou 3 certifikační autority, od kterých je možné získat kvalifikovaný elektronický podpis.
Je to Postsignum (Česká Pošta), I.CA (První certifikační autorita) a eIdentity.
a) Otevřete PDF soubor a najděte podpis. V tomto kroku rozdíl od kvalifikovaného elektronického podpisu nerozeznáte.
b) Klikněte na elektronický podpis, abyste ověřili pravost. I zde se Vám zobrazuje, že podpis je pravý. Zde také rozdíl pravosti není patrný.
c) Rozklikněte Vlastnosti podpisu. V tomto kroku již vidíte, že nikde není zmínka o úrovni ani certifikaci elektronického podpisu.
d) Pro více informací o podpisu rozklikněte políčko "Zobrazit certifikát autora podpisu".
Zde v kolonce "Vydal" již nenajdete certifikační autoritu, nicméně pouze jméno účtu, u kterého byl certifikát vygenerován. U tohoto certifikátu není ověřena pravost a nenabývá ŽÁDNÉ právní hodnoty. Vytvoření takového certifikátu není nic složitého a zabere několik minut. Nicméně neříká nic o totožnosti podepisujícího.
Žádost podává vedoucí zaměstnanec na kontaktní email bezpecnost@czu.cz. Obratem Vám bude zaslán dokument pro vyplnění údajů.
Zasuňte token do USB portu ve Vašem počítači.
Na USB tokenu je nutné před prvním použitím nastavit 2 hesla:
Výchozí hodnota obou klíčů je nastavena na 12345678
Pro nastavení je nutné:
A) Spustit aplikace SafeNet Authentication Client Tools (pokud aplikace není v počítači, kontaktujte svého IT správce a požádejte o instalaci).
B) kliknutím na tlačítko otevřít Podrobné zobrazení (Advanced view):
C) V pokročilém nastavení je pak nejprve nutné změnit heslo k tokenu kliknutím na tlačítko . Toto heslo je používáno pro správu zařízení a import certifikátů.
D) A v následném dialogu změnit heslo k tokenu, přičemž současné heslo (Current Token Password) je 12345678
Nově zvolené heslo je nutné zapsat a potvrdit.
E) V pokročilém nastavení je pak nutné změnit heslo k tokenu kliknutím na tlačítko (Change digital signature PIN). Toto heslo je používáno pro vytvoření kvalifikovaného digitálního podpisu. (Může být stejné jako heslo nastavené v předešlém kroku).
F) A v následném dialogu změnit PIN k digitálnímu podpisu, přičemž současné heslo (Current Digital Signature PIN) je nastaveno na: 12345678
Nově zvolené heslo je nutné zapsat a potvrdit v následujícím dialogu:
TOKEN je nyní připraven pro první použití.
Pro stažení programu pokračujte na webové stránky https://www.postsignum.cz/etoken_5110_cc.html . Ve spodní částí zadejte sériové číslo Vašeho tokenu (vyražené číslo ze zadní části Vašeho tokenu), opište kontrolní text a stáhněte ZIP verzi pro Windows / Mac. Nainstalujte pak ve svém počítači.
Pokud nemáte ADMIN práva pro instalace na Vašem zařízení, kontaktujte svého IT technika.
A) Stáhnout aplikaci iSignum na adrese http://www.postsignum.cz/isignum.html a spustit ji ( instalace od správce není nutná, jedná se o spustitelnou aplikaci)
B) Kliknout na tlačítko „Nový“ a vyplnit průvodce vygenerováním žádosti. POZOR!! V Kroku 2 je nutné vybrat kvalifikováný prostředek, nikoliv Windows. Je-li vše zvoleno správně, na aplikaci se objeví zelený potvrzovací text „Byl vybrán kvalifikovaný prostředek“
C) Kliknout na tlačítko „Odeslat žádost“
D) Bude vyžadováno heslo, které se nastavilo v předchozích krocích.
E) Po odeslání žádosti Vám přijde do emailové schránky zpráva, která v prvním řádku obsahuje vygenerované číslo. Bude nutné ověřit totožnost na pobočce České pošty, kde po Vás budou chtít právě toto vygenerované číslo a průkaz totožnosti.
F) Po ověření totožnosti Vám přijde certifikát na email. Pokračujte na krok IMPORT CERTIFIKÁTU NA TOKEN.
A) Stáhnout aplikaci iSignum na adrese http://www.postsignum.cz/isignum.html a spustit ji (instalace od správce není nutná, jedná se o spustitelnou aplikaci).
B) Na záložce volba aktuálního certifikátu označit certifikát určený k obnově, kliknout na tlačítko „Obnovit“ a vyplnit průvodce vygenerováním žádosti. POZOR!! V Kroku 2 je nutné vybrat kvalifikováný prostředek, nikoliv Windows. Je-li vše zvoleno správně, na aplikaci se objeví zelený potvrzovací text „Byl vybrán kvalifikovaný prostředek“
C) Kliknout na tlačítko „Odeslat žádost“. (Odeslat žádost = 1letý certifikát, Odeslat žádost o víceletý certifikát = 3letý certifikát). Pro možnost víceletého certifikátu prosím napište na e-mail : vlachynsky@rektorat.czu.cz .
D) Bude vyžadováno heslo, které se nastavilo v předchozích krocích.
E) Zde je možnost, že se Vám v poli Souhrn ukáže chybová hláška : "Odeslání žádosti selhalo: 622" . V tomto případě prosím pokračujte na https://bezpecnost.czu.cz/elektronicky-podpis a záložku "Chyba 622 - Odeslání žádosti selhalo".
F) Přijde Vám email s vystaveným certifikátem. Pokračujte na IMPORT CERTIFIKÁTU NA TOKEN.
Stažený certifikát je nutné pro použití jako kvalifikovaný podpis nutné importovat na USB token. Toto lze učinit:
A) Najetím na záložku kvalifikovaného zařízení (zelené kolečko před kódem) a následné kliknutí na tlačítko „Stažení certifikátu“ lze aktivovat průvodce stažením certifikátu. Po kliknutí na tlačítko a „Zkontrolovat vydané certifikáty“ lze kliknou na tlačítko „Stáhnout“ a certifikát bude naimportován.
B) kliknutím na tlačítko „Importovat“ v aplikaci iSignum, následně je třeba vybrat stažený certifikát a potvrdit dialog.
Bude vyvolán dialog, který požaduje zadání PINu USB Tokenu (musí být nejprve nastaven), po jeho správném vložení bude certifikát naimportován a je připraven k použití jako kvalifikovaný digitální podpis.
a) Klinkout na menu „Soubor“, v levém panelu kliknout na „Možnosti“
b) Zde zvolit „Centrum zabezpečení“, a kliknu na jediné tlačítko „Nastavení centra zabezpečení“.
c) V centru zabezpečení v levém menu zvolím záložku „Zabezpečení e-mailu“ .
d) Zde kliknout na tlačítko “Nastavení”, vyplnit název (např. Kvalifikovaný podpis), kliknout na tlačítko „Vybrat“ u pole Podpisový certifikát, je-li k dispozici vícero certifikátů, zvolím záložku „Více“ a vyberu potřebný certifikát.
e) Pro podpis emailu zvolit záložku „Možnosti“ a kliknout na variantu odkaz “Podepsat”.
Chyba 622 (odeslání žádosti selhalo) se může vyskytnou při pokusu o obnovu Vašeho certifikátu.
1) Jedním z důvodů je, že máte na Vašem bezpečnostním prostředku (tokenu) již 2 kvalifikované certifikáty. Jeden z nich, často ten s prošlou expirací, je potřeba odstranit.
2) Chyba může nastat i po špatně generovaném privátním klíči na token. Postup je podobný jako v prvním případě, nicméně je nutné odstranit osamocený privátní klíč u záložky Osamocené objekty.
Pokud bude potřeba s čímkoliv pomoci, neváhejte nás kontaktovat.
Dokument (ke stažení) | Kde odevzdat? |
1. Kniha úrazů | na svém pracovišti |
2. Záznam o úrazu | na Odbor bezpečnosti |
3. Hlášení změn úrazu | na Odbor bezpečnosti |
Dokument (ke stažení) | Kde odevzdat? |
Návod - Potřebné podklady | na Odbor bezpečnosti |
1. Zápis o úrazu - STUDENTI | na Odbor bezpečnosti |
2. Hodnocení bolestného - STUDENTI | na Odbor bezpečnosti |
3. Žádost o náhradu bolestného - STUDENTI | na Odbor bezpečnosti |
4. GDPR - STUDENTI | na Odbor bezpečnosti |
5. Žádost o výplatu odškodného - STUDENTI | na Odbor bezpečnosti |
Školící kurz najdete na adrese: https://czuvpraze.sharepoint.com/sites/CZU-APP-ISDIRECTIS
Více informací na adrese: https://czuvpraze.sharepoint.com/sites/CZU-APP-ISDIRECTIS
Na webových prezentacích České zemědělské univerzity v Praze (pod doménou czu.cz) používáme soubory cookies. Tyto soubory nám poskytují možnosti, jak lépe poskytovat služby a dále nám pomáhají analyzovat výkon webu. Informace o tom, jak naše weby používáte, můžeme sdílet se svými partnery působícími v oblasti sociálních médií, inzerce a analýz. V nastavení si můžete následně vybrat, které cookies můžeme používat. Svůj udělený souhlas, můžete kdykoliv změnit či odvolat.